معرفی مدیران و معاونت ها
آقای محمد قدیری –مسئول حراست شهرداری آبعلی
شرح وظایف مسئول واحد حراست :
حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری وظیفه اصلی حراست،مواظبت از سلامت سازمان است.چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد.از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و نفوذی است،برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند برنامه ای هستیم که با دقت زیاد اولاً:از فوذ آفت ها به داخل سازمان جلوگیری کند.ثانیاً:با تشخیص و شناخت آفت های درونی،زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد. بنابراین حضور حراست در عرصه فرآیند های سازمانی،همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است:
۱- هدف کلان و راهبردی:حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظور پیش برد اهداف سازمان.
۲- اهداف عملیاتی:همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع،اعمال نظارت ها و انجام اقدام های موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان.
وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف
۱- اطلاع رسانی به موقع از وضعیت مجموعه به مراجع ذیصلاح.
۲- حفاظت از اماکن،تأسیسات و تجهیزات.
۳- حفاظت از اسناد.
۴- حفاظت از کارکنان.
۵- انجام مأموریتهای محوله.
آقای حسین نظری –مسئول بازرسی شهرداری آبعلی
شرح وظایف مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری:
1-بازرسی و نظارت به منظور اطمینان از حسن اجرا و رعایت قوانین، مقررات و دستورالعمل های صادره در شهرداری، مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته و نیز مشاوران، پیمانکاران و کارگزاران مرتبط.
2- ارزیابی عملیاتی و کنترل عملکرد فعالیت های موردی واحدهای سازمانی مختلف شهرداری، مناطق و سازمان های وابسته، مشاوران، پیمانکاران و کارگزاران مرتبط و نیز تحلیل نارسائیها.
3- دریافت، رسیدگی، پیگیری و پاسخگویی به شکایات اشخاص، اعم از حقیقی یا حقوقی
4-برنامه ریزی، نظارت، رسیدگی و تحقیق درباره تخلفاتی که در جریان اجرای فعالیت های فنی –اجرایی شهری در ابعاد مختلف اداری، مالی، تخصصی و نظایر آن صورت می گیرد؛ تعیین نوع تخلف، حدود مسئولیت؛ تهیه گزارش و اظهارنظر صریح برای اتخاذ تصمیم از طرف مقامات ذیصلاح.
5- شرکت در جلسات و کمیسیون های مختلف شهرداری و سازمان های وابسته و یا هر نوع جلسه یا کمیسیونی که بنا بر تشخیص شهردار، حضور نماینده بازرسی در آن ضروری باشد.
6- سنجش سلامت اداری در شهرداری، مناطق و سازمان های وابسته و نیز مشاوران، پیمانکاران و کارگزاران مرتبط، در راستای تحقق بسترهای مدیریت ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد و اجرای قوانین مرتبط
7- مدیریت بازرسان افتخاری و نظارت همگانی.
8- انجام سایر امور محوله طبق دستور مافوق.
محمد بابائیان - سرپرست واحد اداری و کارگزینی
شرح وظایف واحد اداری و کارگزینی شهرداری
وظایف امور اداری
پیوست کردن پرونده ها با سوابق مربوط به نامه ها طبق دستور.
صورتبرداری، طبقه بندی ، کدگذاری وبایگانی پرونده ها طبق دستورالعمل های مربوط و احتیاجات شهرداری.
ثبت خلاصه مشخصات وجریان نامه های وارده و صادره و پیگیری آنها و شماره آنها در دفاتر مربوطه.
تفکیک و توزیع نامه ها برای ارجاع واحد اقدام کننده و پیگیری آنها .
تهیه صورت مایحتاج اداری کارمندان و تدارک و توزیع آنها.
تنظیم دفترآمارکارکنان.
تهیه پیش نویس نامه ها و ماشین کردن آنها.
ابلاغ دستورات شهرداربه کارکنان شهرداری.
رسیدگی به فرمهای پر شده استخدامی بمنظور حصول اطمینان از صحت پاسخ آنها.
تهیه پیش نویسهای استخدامی از قبیل پیش نویس احکام ، انتقال ، ترمیم حقوق ،مرخصی، معذوریت ، ترفیع وارتقاء واضافه کارو نظیرآن با اطلاع شهردار وبا رعایت قوانین و مقررات مربوط .
تهیه پیش نویس خلاصه پرونده استخدامی و صورت برداری ازاوراق ، طبق دستورشهردار.
رسیدگی به پیشنهادات وتقاضای واصله مربوط به اموراستخدام، تبدیل وضع استخدامی، ترفیع وارتقاء ، بازنشستگی وتعیین برقراری حقوق بازنشستگی ویا وظیفه و نظائرآن.
انجام امورمربوط به تعاون، بیمه و رفاه کارگران.
انجام اموراستخدام ومعرفی کارمندان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر.
پیش بینی احتیاجات پرسنلی شهرداری واقدام درمورد تامین این احتیاجات.
مطالعه قوانین و مقررات استخدامی واظهارنظردرمورد نحوه اجرای قوانین ومقررات مورد عمل.
اتخاذتدابیرلازم بمنظورپیشرفت وبهبود امورجاری.
انجام کارهای مربوط به اصناف و پیشه وران.
تهیه گزارشات موردلزوم جهت شهردار.
تعیین محل کارخدمتگزاران وتعیین ساعات کشیک نگهبانان.
نظارت بر انجام خدمات عمومی ساختمانها ازقبیل تامین روشنایی، سوخت، تلفن وغیره.
- معاونت اداری مالی شهرداری
شرح وظایف معاونت اداری مالی شهرداری
-برنامه ریزی و اهتمام در خصوص جذب نیروی انسانی، نگهداری آنها و حفظ حقوق حقه آنان و اموزش مستمر با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و پژوهش.
- نظارت بر اجرای دقیق آئین نامه ها و قانون استخدام کشوری و ائین نامه استخدامی شهرداریها و قانون کار و سایر ضوابط مربوط به کارکنان شهرداری، سازمانها و شرکتهای وابسته.
-اظهار نظر در مورد چگونگی اجرای آئین نامه ها و مقررات استخدامی مربوط به کارکنان شهرداری و موسسات تابعه.
-نظارت بر اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی کارکنان و اجرای آئین نامه های استخدامی کارگران با توجه به مقررات قانون و کار و تامین اجتماعی.
-همکاری با دفتر تشکیلات و بهبود روشها و آموزش از لحاظ جاری نگهداشتن طرحهای طبقه بندی و سازمان تفصیلی اداری شهرداری.
-نظارت بر جمع آوری اطلاعات و آمار کارکنان شهرداری از لحاظ وضع پرسنلی کارمندان و کارگران.
- نظارت بر حفظ و نگهداری پرونده ها و سوابق استخدامی کارکنان شهرداری اعم از کارمند و کارگر به صورت مکانیزه.
-شرکت مستمر در جلسات شورای اداری موضوع ماده 6و7 آئین نامه استخدامی شهرداریها، هیئت حل اختلاف و شورای کارگاه در اداره کل کار و امور اجتماعی ودفاع از حقوق شهرداری.
-مطالعه و برنامه ریزی در زمینه طرحهای رفاهی برای کارکنان شهردرای مثل باشگاه، شرکت تعاونی و کلینیک های ویژه و امثالهم.
-بررسی مسائل ومشکلات خانوادگی و اجتماعی کارکنان و تشخیص علل پیدایش آنها و راهنمایی وارائه نظرات مشورتی تخصصی جهت حل مشکلات آنان . اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و مرخصی و معذوریت کارکنان.
آقای میثم قربانی - سرپرست واحد خدمات شهری شهرداری
شرح وظایف واحد خدمات شهری شهرداری
-نظارت بر سیستم جمع آوری و امحاء پسماندها و سایر ضایعات شهری و تدوین ضوابط مربوط•نظارت بر فعالیت های زیباسازی شهری
-نظارت بر گردش امور کمیسیون های ذیربط در امور اجرایی شهر از قبیل کمیسیون بند۲۰ماده ۵۵، کمیسیون ایمنی اماکن عمومی و ستادهای اجرائی خدمات شهری
-نظارت در حسن انتظام امور جمع آوری و معدوم نمودن حیوانات موذی و ولگرد
-نظارت کمی و کیفیبر نحوه عملکرد کار پیمانکاران و همچنین رسیدگی به صورت وضعیت عملکرد ایشان در مواقع ضروری
-همکاری در تهیه و تنظیم پیش نویس بودجه معاونت خدمات شهری
-استفاده از ظرفیت طرح های تفصیلی و بازنگری در توسعه و بهبود امکانات خدمات شهری در مناطق و افزایش این ظرفیت ها
-هماهنگی در استقرار نظام جامع آماری و جمع بندی ویرایش اطلاعات و استفاده از نتایج در برنامه ها و اقدامات
-استفاده از فن آوری و روشهای جدید و افزایش اثربخشی روشهای نظارت
-توسعه کیفی و کمی فضاهای عمومی شهر
-حفاظت از محیط زیست شهری و کنترل و کاهش آلودگی های شهری
-مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست شهری)استفاده از انرژی ناپایدار، پارکهای طبیعی و آموزش و فرهنگ سازی نحوه حفاظت از محیط زیست و نحوه بهره برداری صحیح از منابع شهری
-مطالعه و تحقیق جهت شناسایی محیط زیست شهری و روش های کاهش تاثیرات ناشی از فشارهای وارده بر محیط زیست
-برنامه ریزی و تهیه فرمت هایی در جهت یکپارچه سازی، تسریع، قانونمندکردن موارد مرتبط
-تدوین ضوابط رفت و روب و سایر خدمات شهری به پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای آنها
-کنترل و نظارت بر قراردادهای امور خدمات شهری)رفت و روب، جمع آوری زباله، رفع سدمعبر و(نظارت بر استخراج، مستندسازی، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش و ارائه مستندات
آقای علی رضا نسب –سرپرست واحد فنی و شهرسازی
شرح وظایف واحد فنی و شهرسازی شهرداری :
1-اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
2-نظارت بر صدور پروانه ساختماني، پايان كار، گواهي عدم خلاف و …
3-بررسي و نظارت دقيق بر ضوابط شهرسازي و معماري طبق قوانين و مقررات .
4-بررسي و نظارت در خصوص طرح جامع و تفصيلي شهر .
5-كنترل بناي احداث شده توسط مالك با پروانه ساختماني صادر شده.
6-نظارت و كنترل در خصوص بازديد از ابنيه .
7-انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظايف.
- سرپرست واحد عمران
شرح وظایف واحد عمران شهرداری :
بررسی و تعیین خط مشی برنامه های کلی به منظور تهیه طرحهای فنی و عمرانی
نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرحهای عمرانی اعم از برنامه های جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیر بنایی.
نظارت بر حسن اجرای برنامه های مصوب عمرانی اعم از کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت.
مراقبت در تشکیل کمیسیونهای فنی و ایمنی و سایر کمیسیونهای خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیونهای مذکور.
انجام مکاتبات با مناطق و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه امور فنی و عمرانی.
برنامه ریزی و تهیه و تدوین ضوابط امور عمرانی و ابلاغ به مناطق.
کنترل و نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل پروژه های مختلف به پیمانکاران.
برنامه ریزی به منظور اجرای نقشه های تفصیلی تهیه شده در روی زمین.
نظارت بر اجرای طرحها و پروفیلهای اجرایی خیابانها و انجام امور امانی و عمرانی.
هماهنگ نمودن کلیه امور اجرایی واحد های عمرانی مناطق شهرداری.
ایجاد هماهنگی لازم بین مناطق و واحد های ذیربط در خصوص حفاریهای پیاده روسازی، پروژه های ساختمانی شهرداری و …
نظارت و کنترل بر عملیات پیمانکاران با توجه به نقشه ها و مشخصات فنی داده شده و بررسی صورت وضعیتها.
نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به امور فنی و ساختمانی و زیرسازی و برآورد هزینه های مربوطه.
برنامه ریزی و ارائه طرحهای مربوط به پروژه های ساختمانی.
نظارت بر اجرای طرحهای خیابان سازی و پیاده سازی و مرمت و تعمیر مستحدثات متعلق به شهرداری.
برنامه ریزی و نظارت بر طراحی پروژه های عمرانی در قالب بودجه های مصوب.
نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به معابر سطح شهر اعم از سواره روها و پیاده روها.
مطالعه و بررسی پیشنهادات مناطق در زمینه جمع آوری آبهای سطحی و تایید و برآورد و اولویت دار نمودن پروژه های آبهای سطحی.
اقدام در تدوین برنامه زمانبندی پروژه ها و نظارت آنها بر اساس برنامه ها و ارائه گزارش به واحد های ذیربط.
خانم افسانه قاسم زاده - مسئول امور مالی شهرداری
شرح وظایف واحد مالی شهرداری:
– نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات هزینه شده واحد ها
– نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداریها
– نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و واحد مالی مناطق شهرداری صدور دستور و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار
– تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور
– تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تایید آنها
– اقدامات لازم به منظور نگهداری حسابها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیستها و اسناد هزینه
– بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها
– نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائیهای شهرداری و واحدهای تابعه و نظارت بر نحوه عملکرد آنها
– همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با توجه به آیین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعملهای صادره و ارائه آن به مراجع ذیربطی با همکاری
– شرکت در کمیسیونها و جلساتی که طبق آئین نامه مربوطه به عهده امور مالی محول است
– اقدام در تهیهو تنظیم قراردادها با عنایت به مصوبات کمیسیون عالی و معاملات طی هماهنگی با مدیریت حقوقی
– نظارت بر امور قراردادها و تنظیم برنامه ها به منظور به موقع برگزار شدن معاملات شهرداری اعم از مناقصات و مزایده ها برابر آیین نامه مالی شهرداریها و دستورالعملهای مربوطه
– اقدام در تهیه، تنظیم و ارائه گزارشات مالی به صورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبیل تراز آزمایشی ماهیانه، گزارشات اعتبار عمرانی، صورت مغایر بانکی و …
– اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعملهای
آقای اسماعیل شریفی راد - سرپرست واحد املاک شهرداری
شرح وظایف واحد املاک شهرداری:
اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
پیگیری لازم بر انجام انتقال اراضی و املاک متعلق به شهرداری واقع در محدوده منطقه در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت آن.
ثبت مشخصات املاک و مس تحدثات متعلق به شهرداری واقع در محدوده منطقه در دفاتر و یا سیستم های نرم افزار ی و انعکاس آن به حوزه مدیریت املاک.
انجام امور مربوط به زمینهای معوض با هماهنگی مدیریت املاک.
تهیه پیش نویس برای انجام تفکیک اراضی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده منطقه طبق قوانین و مقررات موضوعه.
بازدید مستمر از اراضی و مستغلات متعلق به شهردار ی واقع در محدوده منطقه و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم از طریق کارشناس حقوقی.
تهیه پیش نویس مکاتبات لازم با ادارات مختلف از جمله آب ، برق ، گاز ، مخابرات و …پس از انجام تشریفات تملک.
اقدام در خصوص انتقال زمینهای معوض املاک مورد مسیری به نام افراد ذینفع .
تنظیم توافق نامه های مربوط به تملک اراضی و املاک مورد مسیر طرح های عمرانی.
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.
آقای میثم قربانی - سرپرست واحد فضای سبز شهرداری
شرح وظایف واحد فضای سبز شهرداری
برآورد اوليه نگهداري و احداث فضاي سبز كل حوزه منطقه
- همكاري در انجام برگزاري تشريفات قانوني مناقصه ها تا مرحله عقد قرارداد
- نظارت بر كليه پيمانهاي فضاي سبز منطقه به استناد دفترچه پيمان مصوب شهرداري
- پيگيري گردش صورت وضعيت هاي پيمانكاري رسيدگي به حقوق و بيمه كاركنان فعال در شركتها
- توجه به بحث توسعه فضاي سبز در حد برنامه هاي شهرداري و مقدورات مالي
- توجه به مبلمان (صندلي- پايه چراغ- سطل زباله000)فضاي سبز
- تعمير و نگهداري تأسيسات آبي و برقي موجود در فضاي سبز منطقه
- مديريت كاركنان و محل توليد گل و گياه منطقه (گلخانه)
- ايجاد هماهنگي و تعامل بين واحدهاي منطقه در خصوص مسائل فضاي سبز
- هماهنگي پشتيباني و لجستيك امورات فضاي سبز
- برقراري تعامل بين سازمان پاركها (دستگاه عالي نظارت فضاي سبز) و منطقه
آقای حسین هادی سرپرست واحد حمل و نقل شهرداری
شرح وظایف واحد حمل و نقل شهرداری
شناسایی نقاط حادثه خیز در شبکه معابر و ارائه راهکارهای لازم به منظور کاهش تصادفات و حوادث
-. بررسی استعلامات و درخواستهای رسیده از مراجع مختلف در زمینه امور ایمنی ترافیک و ارائه طرحهای اصلاح هندسی معابر
- انجام مطالعات و بررسیهای کارشناسی لازم جهت اجرای اصلاحات و طرحهای ایمنی با هزینه های پائین و مدت زمان کوتاه
- انجام بازرسیها و بازدیدهای ایمنی شبکه معابر شهری و جمع آوری اطلاعات و ارائه پیشنهادات بهبود دهنده
- بررسی کارشناسی طرحهای جانمایی عابرگذرها (همسطح و غیر همسطح)و ارائه طرحهای ایمنی ترافیک عابر پیاده
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق